FANDOM

Szalaycsongor

Szalay Csongor (Budapest, 1985. július 16.) közkedvelt és ismert magyar szinkronszínész, a "the Grenma" együttes énekese és gitárosa. A Bleach animében Kurosaki Ichigo állandó magyar hangja. Ismertebb animés szerepei még: Allen Walker (D. Gray-man), Kohori Kazuki (Lovely Complex), Gaara (Naruto), Max/Kodai Ryuuta (A dinoszauruszok királya), Xellos (Slayers - A kis boszorkány), Ash Ketchum (Pokémon).

Csongor már óvodás korában elkezdett szinkronizálni: egy interjúban elárulta, hogy akkoriban a szomszédjuk, Tomasevics Zorka szinkronrendező beszélte rá a szüleit arra, hogy vigyék el egy válogatásra, végül ebben a szakmában ragadt.

Gimnazista korában ismerkedett meg Botlik Mátyással, akivel zenélni kezdtek, majd 2004-ben csatlakozott hozzájuk Arany Dóra és végül megalakult a the Grenma nevű, softcore punk stílust jegyző együttes.

Fontosabb filmek/sorozatok/rajzfilmek, melyekben szinkronizált: Dennis, a komisz, Babe, Forrest Gump, A felolvasó, A hullám, Kőkemény, Döglött akták, CSI: Miami Helyszínelők, Bambi, 101 kiskutya, A hetedik testvér, Tini Titánok, T-Rex Expressz, Chuggington, stb.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki