FANDOM

Kubo Tite
Kubo Noriaki (久保 宣章, Kubo Noriaki), művésznevén Kubo Tite (久保 帯人, Kubo Taito) japán mangaka, a Bleach manga szerzője.

ÉletrajzSzerkesztés

Kubo Tite 1977. június 26-án született Hiroshimában (Aki kerület, Fuchu városrész) a városi tanács tagjának fiaként. Két testvére van, egy húga és egy öccse. Kubo a helyi középiskolában végezte tanulmányait. Első rövidebb mangája 1996-ban jelent meg a Shueisha's Weekly Shonen Jump Special oldalain, "Ultra Unholy Hearted Machine" címen. Ezt követte még két rövidebb mű, majd 1999-ben kiadták "Zombiepowder" című mangáját, mely 2000-ig sikeresen futott a Shonen Jump-ban, 4 köteten keresztül.

2001-ben szintén a Shonen Jump oldalain debütált először Bleach című mangája, amely azóta is fut. Mivel már több, mint 480 fejezetet élt meg a sorozat, a Weekly Shonen Jump eddig 50 kötetbe gyűjtötte és rendezte azt össze. 2005-ben a Shogakukan Manga Award győztes mangájának választották meg Kubo művét, amely Japánban rangos elismerésnek számít.

2004-ben végül a Bleach anime formájában is megjelent, ami óriási sikereket aratott. Az anime 2012 áprilisáig összesen 366 epizódot és 4 egész estés mozifilmet élt meg. A sorozat elkészítésében Kubo is segédkezett: a karakterek kinézetének megalkotása az ő feladata volt. Ezen kívül egy alkalommal Kubo a hangját is adta az anime kedvéért: az első, Memories in the Rain című OVA-ban Kont szólaltatta meg. 2004-ben egy rádióműsorban a mangakának lehetősége nyílt arra is, hogy interjút készítsen Morita Masakazuval, Kurosaki Ichigo szinkronhangjával.

Munkáját befolyásoló tényezőkSzerkesztés

Kubo az általános iskolában döntött úgy, hogy mangaka szeretne lenni. Arra próbált összpontosítani, hogy mangaművész legyen, habár a rajzolás mellett az építészet is nagyon érdekelte. A legnagyobb hatást Kurumada Masami "Saint Seiya" és Mizuki Shigeru "Ge Ge Ge no Kitaro" című művei gyakorolták rá; ezeket elolvasva döntött végleg a mangarajzolás mellett. Kubo egy interjúban elárulta, hogy egyszer egy mangarajzoló versenyen is részt vett, és - habár nem ő nyert - az egyik magazin szerkesztője észrevette tehetségét és felkarolta őt (ezt követően közös projektjeik is voltak).

A Bleach megalkotásaSzerkesztés

A Bleach ötlete először akkor fogant meg a mangakában, amikor egy halálistent szeretett volna lerajzolni kimonóban. Ez képezte a későbbi sorozat alapját, és végül Kuchiki Rukia karaktere volt az első, amit megrajzolt. Ezután találta ki a Bleach világát; azonban Rukiát eleinte kaszával, a többi szereplőt pedig pisztollyal ábrázolta, csak később döntött a kardok mellett. A Bleach név is csak később merült fel benne: először a "Black" (angol szó, jelentése: fekete) címet akarta használni, mint a halálistenekre és öltözékükre tett utalást, de ezt unalmasnak találta. Végül a Bleach (angol szó, jelentése: fehérítő), mint a fehér és a fekete színek közötti kontraszt jó választásnak bizonyult. Első alkalommal a Shonen Jump visszautasította Kubo mangáját, mert nem találták elég jónak a történetet. Kubo elkeseredett, de kapott egy levelet a "Dragon Ball" alkotójától, Toriyama Akirától, aki visszaadta Kubo önbizalmát, és végül a második próbálkozásra a Shonen Jump elfogadta a Bleach ötletét.

RajzstílusSzerkesztés

Kubo elismerte, hogy rajzolási stílusa nagyon sokat változott a sorozat kezdete óta, és csak az anime megjelenése után szilárdult meg teljesen. Saját bevallása szerint Kudo Masashi stílusa volt rá a legnagyobb hatással, aki az anime karaktereinek megjelenéséért felelős. Kubo azt is kijelentette, hogy a hátterek bemutatása helyett ő a szereplők megrajzolására és az érzelmek közvetítésére koncentrál, így sokszor hagyja üresen vagy kidolgozatlanul a hátteret a karakterek mögött.

Kubo azon véleményét is kifejette, hogy nem szeretné, ha a művét megfilmesítenék, így olyan mangát akart alkotni, amely nem alkalmas arra, hogy élőszereplős változat készüljön belőle. A mangaka megjegyezte, hogy a harci jelenetek készítésénél először üres háttér előtt képzeli el az adott csatát, és csak ezután próbálja megtalálni a legmegfelelőbb szöget és beállítást hozzá. A sérülések megrajzolásával is sokat törődik: megpróbálja azokat a legreálisabban és hitelesebben ábrázolni, hogy az olvasó átérezhesse a szereplő fájdalmát.

MunkáiSzerkesztés

Rövid történetekSzerkesztés

  • "Ultra Unholy Hearted Machine" (1996, Weekly Shonen Jump Special. A Zombie Powder 2. kötetében jelent meg.)
  • "Rune Master Urara" (刻魔師 麗, Kokumashi Urara) (1996, Weekly Shonen Jump. A Zombie Powder 3. kötetében jelent meg.)
  • "Bad Shield United" (1997, Weekly Shonen Jump. A Zombie Powder 4. kötetében jelent meg.)

SorozatokSzerkesztés

  • "Zombiepowder" (1999–2000, Weekly Shonen Jump, Shueisha. 4 kötet jelent meg, befejezetlen.)
  • Bleach (2001-, Weekly Shonen Jump, Shueisha. Több, mint 50 kötete van.)

EgyébSzerkesztés

  • Bleach: All Colour But The Black
  • Bleach: Official Bootleg KaraBuri+
  • Bleach: Official Character Book SOULs
  • Bleach: Official Animation Book VIBEs
  • Bleach: Letters From The Other Side
  • Bleach: The Honey Dish Rhapsody
  • Bleach: Official Character Book 2 MASKED
  • Bleach: Official Invitation Book The Hell Verse
  • Bleach: Official Character Book 3 UNMASKED

ÉrdekességekSzerkesztés

Kubo a későbbi főszereplőt, Kurosaki Ichigót először fekete hajjal és szemüvegben ábrázolta, később változtatott a megjelenésén. A quincyket, mint Ichigo ellenségeit is úgy alkotta meg, hogy a halálistenekkel kontrasztban álljanak: fehér ruhát, fegyverként pedig íjat kaptak (ez a koncepció végül meg is maradt).

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki