FANDOM

Így lettem halálisten
290px-Bleach 1.png
Kanji 死神になっちゃった日
Romaji Shinigami ni natchatta hi
Epizód száma 1
Mangafejezet 1. fejezet
Történet A halálistenek világa
Kronológia
Előző epizód Nincs
Következő epizód Egy halálisten munkája
Vetítés dátuma
Japán 2004. október 5.
Magyar 2008. január 21.
Főcímdal
Opening *~Asterisk~
Ending Life is Like a Boat

Az Így lettem halálisten című rész a Bleach anime első epizódja.

ÖsszegzésSzerkesztés

"Félünk attól, ami alaktalan. De ugyanezért tiszteljük is."

Bleach 1pt1.png

Rukia a telefonpózna tetején

Ezzel az idézettel indul a történet, miközben egy sötét világot és abban felbukkanó alakokat látunk. Közben egy telefonpóznán egy fiatal lány figyel, aki fekete kimonót visel. Elrugaszkodik, és eltűnik a sötétségben, majd egy újabb idézetet hallhatunk: "Így hát a kard lesújt."

Egy másik helyszínen egy narancssárga hajú fiú egy bandával csap össze, akik gördeszkázás közben felborítottak egy virágokkal teli vázát, melyet egy halott kislány emlékére állítottak. Miután elijeszti a bandát, a fiú előtt megjelenik a halott lány szelleme, aki megköszöni neki, hogy elzavarta a rosszindulatú fiatalokat; a fiú pedig sietségre inti a lányt, hogy menjen a mennyországba, és megígéri, hogy holnap hoz majd neki friss virágokat.

Ichigo és Isshin.png

Ichigo és Isshin veszekednek

Miközben hazafelé tart, Kurosaki Ichigóként mutatkozik be, aki egy 15 éves középiskolai tanuló. Elmeséli, hogy amióta csak az eszét tudja, mindig látta a szellemeket, akikkel beszélni is tudott. Ahogy belép a házuk ajtaján, az apja arcon rúgja, és azt mondja, hogy elkésett, mert nálunk mindig pontosan este 7-kor van a vacsora. Veszekedni kezdenek, közben Ichigo húgai az asztalnál ülve vacsoráznak. Az egyikük, Karin szól Ichigónak, hogy egy újabb szellem van a háta mögött, mire Ichigo kiakad, hogy akárhányat zavar el, mindig újabbak tűnnek fel. A másik testvér, Yuzu eközben kifejti, hogy kicsit irigy a testvéreire, amiért azok látják a szellemeket, mivel ő csak a körvonalukat látja; Karin viszont azt mondja, hogy ő hiába látja őket, mégsem hisz a létezésükben. Közben Ichigo véget vet az apjával való vitának, és a szobájába megy.

A következő nap reggel Ichigo a hírekben hallja, hogy egy baleset történt nem messze az otthonuktól. Miközben virágokat visz a szellemnek, meglátja a lányt felé rohanni, mivel egy hatalmas szörny üldözi, ami egy óriási sáskára emlékezet. Mielőtt a szörny odaérne hozzájuk, egy fekete kimonóba öltözött lány tűnik fel, és egy karddal eltünteti a szörnyet, majd ő maga is eltűnik.

Ichigo és Rukia.png

Ichigo és Rukia

Aznap este ahogy Ichigo a nap eseményein gondolkozik, hirtelen egy lyuk nyílik meg a szobája falán, és előlép belőle a fekete kimonós lány, egy fekete lepke kíséretében. Ichigo beszélni próbál hozzá, de a lány láthatóan nem figyel rá, majd Ichigo felrúgja és megkérdezi, tőle, hogy ki ő, és hogy került a szobájába. A lány nagyon meglepődik, hogy a fiú látja és képes volt felrúgni őt, majd mint halálisten mutatkozik be. Eközben valahol máshol a szörny ismét a halott kislány szellemét üldözi. Ichigo - mivel nem hiszi el a lánynak a halálistenekről szóló mesét - elmondja, hogy csak annak a létezésében hisz, amit már látott, így nem hisz a halálistenekben sem, majd pedig "taknyos"-nak titulálja a lányt, aki ettől mérges lesz: kötőmágiát használ Ichigón, aki így nem tud megmozdulni. Hirtelen megjelenik egy szemüveges szellem is, és a lány a kardja segítségével végrehajtja rajta az úgynevezett "lélektemetést", vagyis átküldi a lelkét a Lelkek Világába.

Ezután a halálisten elmagyarázza Ichigónak, hogy mik a halálistenek feladatai: a szellemek és az eberek védelme a lidércekkel szemben, valamint a lélektemetés végrehajtása. Mindezt rajzokkal is illusztrálja, amiket Ichigo becsmérlő szavakkal illet. Azt is elmondja Ichigónak, hogy éppen egy lidércet üldöz, de valamilyen erő zavarja őt abban, hogy érzékelni tudja a szörny hollétét. Ebben a pillanatban a lidérc energiája felbukkan, és Ichigo képes ezt érzékelni még mielőtt a halálisten meghallaná az üvöltését. Eközben a lidérc (Fishbone D) abbahagyja a kislány szellemének üldözését, és Ichigóék felé veszi az irányt, mivel onnan érez nagyobb lélekenergiát.

521px-Bleach 1pt4.png

Ichigo kiszabadul a kötőmágia alól

Miután megérkezik, Fishbone D megtámadja Ichigo húgait és apját, majd a halálisten a megmentésükre siet. Azonban amikor Ichigo meglátja, hogy a szörny elkapta Karint, kiszabadítja magát a kötőmágia hatása alól és nekiront a lidércnek. Amint a testvére biztonságban van, a szörny elé áll azzal, hogy ha kell neki a lelke, akkor vegye el tőle.
521px-Bleach 1pt5.png

Rukia Ichigónak adja az erejét

A lidérc megtámadja Ichigót, aki ugyan megsebesíti a szörnyet, de ő maga is megsérül. Ahogy a lidérc újból támadásba lendül, a halálisten Fishbone D és Ichigo közé áll, és így súlyosan megsebesül. Mivel nem tud tovább harcolni, elmondja Ichigónak, hogy egy módja van rá, hogy megvédje a családját: ha elfogadja az ő halálisteni erejét és harcba száll a lidérccel. Mielőtt keresztülszúrná Ichigót a kardjával, bemutatkozik: a neve Kuchiki Rukia. Ekkor Ichigo is megmondja neki a nevét, és Rukia egy döféssel átszúrja a fiú mellkasát a karddal.

Miután ennek hatására halálistenné változott, Ichigo könnyűszerrel legyőzi a lidércet, Rukia pedig megdöbben azon, hogy Ichigo az összes erejét elszívta. Értetlenül nézi a harcot, mert még sosem látott olyan embert, aki látja a halálisteneket, kitör a mágia hatása alól, és ekkora lelki erővel rendelkezik (valamint a lélekölő kardja is nagy méretű lesz).

Név: Kurosaki Ichigo

Kora: 15 év

Haja színe: Narancssárga

Szeme színe: Barna

Foglalkozása: Középiskolai tanuló és HALÁLISTEN

Szereplők megjelenési sorrendbenSzerkesztés

HarcokSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki